Опрацьовуючи результат тесту, скористайтеся таблицею. Для цього закресліть номери тих запитань, на які ви відповіли позитивно, а потім порахуйте кількість закреслених номерів у кожному стовпчику окремо. Отриману суму запишіть у нижній порожній клітинці кожного стовпчика. У графу «Всього» впишіть загальну кількість закреслених цифр.
Отже, обирайте близький варіант відповіді:
1. Мені здається, що моя дитина вчитиметься гірше, ніж інші діти.
2. Я боюся, що моя дитина буде часто кривдити інших дітей.
3. На мій погляд, чотири уроки – непосильне навантаження для маленької дитини.
4. Важко бути впевненим у тому, що вчителі молодших класів добре розуміють дітей.
5. Дитина може добре вчитися тільки в тому разі, якщо вчителька його власна мама.
6. Важко уявити, що першокласник може швидко навчитися писати, рахувати й читати.
7. Мені здається, що діти в цьому віці ще не вміють дружити.
8. Боюся навіть думати про те, що дитина обходитиметься без сну в день.
9. Моя дитина збивається, коли до неї звертається незнайома людина.
10. Моя дитина не ходить до дитячого садка й ніколи не розлучається з мамою.
11. Початкова школа, мабуть мало здатна чогось навчити дитину.
12. Я боюсь, що діти дражнитимуть мою дитину.
13. Моя дитина, по-моєму, значно слабкіша за своїх однолітків.
14. Боюся, що вчителька не має можливості оцінити успіхи кожної дитини.
15. Моя дитина часто каже: «Мамо, а ми підемо до школи разом?»
Що означають отримані цифри?
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Усього |
- Якщо сума позитивних відповідей 4 чи менше балів: у вас є підстави з оптимізмом чекати першого вересня – ви самі готові визнати нову соціальну роль вашої дитини.
- Якщо сума позитивних відповідей 5 – 10 балів: вам бажано краще підготуватися до можливих труднощів.
- Якщо сума позитивних відповідей 10 і більше балів: подумайте над своїми відповідями ще раз, можливо, вам необхідно порадитись з психологом.
Що ж означають суми в стовпчиках таблиці?
1-й стовпчик – очевидно, необхідно провести ігри: завдання, що розвивають увагу, пам’ять, мислення, тонку моторику руки.
2-й стовпчик – зверніть увагу на те, чи вміє ваша дитина взаємодіяти з іншими дітьми.
3-й стовпчик – варто припустити деякі складнощі, пов’язані зі здоров’ям вашої дитини, але є ще час зайнятися вправами, що загартовують і зміцнюють організм.
4-й стовпчик – вірогідно, не виключена можливість того, що в дитини виникнуть труднощі у взаєморозумінні з вчителем.
5-й стовпчик – ваша дитина недостатньо самостійна, імовірно, вона дуже прив’язана до матеры.
Подумайте, можливо, варто відкласти школу на рік? Можливо, буде корисно погратися в школу влітку?